THE MEANING OF LIFE

Livet i helhet … Kanske?

Jag tror väldigt mycket på ödet. Och meditation har alltid legat mig nära till hands i livet. Där finner jag alltid min balans, mitt lugn, och mitt sanna jag i helhet. När man som människa råkar ut för svårigheter vill man oftast bara fly ifrån allt. Varför? för att det känns bäst kanske?

Vi alla bär på olika sorters ryggsäckar och det är ingenting som vi ska skämmas över, utan istället se det som en erfarenhet rikare. Och vipps så mycket lättare allting blev.

Jag har stått vid många olika vägskäl under mitt liv, vart ska jag bo? vad vill jag arbeta med? vad vill jag lyckas med? hur vill jag att mitt liv ska se ut i helhet?

Jag tror inte att vi kan avgöra så mycket utan allting handlar om att drömma och nå sina delmål för att ta oss dit vi vill komma. Och drömmar är bra att ha. Det är helt gratis. Och absolut ingenting är omöjligt. Kan man drömma om någonting kan det också bli verklighet.

Jag har alltid varit lite småkär i Buddah. Många utav hans citat är väldigt kloka.

”Alla handlingar, allting du har samt ser omkring dig, har du själv skapat med tankens kraft”

Vill man ha någonting och då menar jag allt ifrån den häftigaste bilen till den högsta lönen, ditt drömarbete. Visst det kan bli ditt. Men du måste be om det, du måste ge kärlek till det, du måste känna att du redan har det i ditt liv. Då kommer det på ängla vingar snabbare än vad du tror.

Vi människor är roliga ting, vi skickar tankar till ca 98% åt det vi INTE vill ha i våra liv. Och det roliga är att många säger gång på gång på gång, nej… nu har jag hamnat här igen! istället för att säga ” Jag har inga pengar”

Vänd den tanken snabbt, tänk att du har för mycket pengar, se dig bada i pengar. Och det vänder.

Du är vad du tänker. Vi människor är i stort sätt odödliga. Vi kan heala oss själva friska. Och oavsett vilken religion vi kommer ifrån, ursprung, utseende vi har, skulle nu en natur katastrof inträffa skulle vi göra allt för att hjälpa alla. Vi är i stort sätt släkt med alla.

Man ska ta vara på livet, sig själv, samt sina medmänniskor.

Godnatt, kära läsare.

 

Standard

Kommentera

