THE MEANING OF LIFE

To understand everything is to forgive everything

Eftersom någon där ute bytte ut mitt mail och finest lösenord kan jag inte längre blogga för finest, vilket känns jätte tråkigt! men en nystart är aldrig fel det heller. Och som sagt, jag börjar trivas här nu!

Känslorna kommer och går just nu efter pappas död, och jag börjar känna av mer och mer vid påfrestningar hur jag inte längre blir mig själv. Något som ibland kan vara obehagligt är att vad som än händer mig gott och ont spelar ingen större roll längre, eftersom jag miste det bästa jag hade, min pappa.

Samtidigt så kan det rara andliga Victoria dyka upp allt mer och mer då jag är tacksam för precis allt, dofter, helgen, stunder, naturen, människor, ett leende.

Jag känner mig som en tvättsvamp, jag suger åt mig allt jag bara kan för att överleva. Under en lång period nu har jag varit avskärmad ifrån världen, jag har inte haft kraften till att sitta och prata ytlighet med människor, vilka smink märken som fungerar bäst. Det är inte längre viktigt för mig.

Varje dag är en ny dag och en dag till utan dig. Jag saknar känslan av att få ett sms på min telefon där det står hur mycket du älskar mig, vad jag betyder för dig och likaså våra tjaffs vi kunde ha ibland. Allting handlade ju bara om att du faktiskt älskade mig.

När en förälder idag tolkas som tjatig, undrar vart man är, hur man mår, när man kommer hem, vad man bör göra eller inte göra…  I slutändan handlar detta om att han/hon bryr sig. För den dagen det inte längre existerar kommer du att sakna det. Oerhört.

Livet handlar så mycket om att ta vara på alla de stunder med sina nära och kära, vi har inga garantier på någonting. Hur mycket eller hur lite vi än vill ”dö” kommer vi alla ändå att få göra det, oavsett hur mycket vi än vill fly ifrån det – går det inte.

Jag saknar dig så oerhört mycket pappa, imorgon åker min kära mor till graven. Hon ska till din grav där vi inte har varit sedan du begravdes den 19/12-2011.

Jag kommer att ha så svårt att koncentrera mig på arbetet imorgon. Jag ber om kraft.

Jag älskar dig, föralltid.

Standard

Kommentera

