LIFE, THE MEANING OF LIFE, VICTORIAS THOUGHTS

Alla vill ha utveckling, men ingen vill ha förändring!

Ja, ytterligare en dag i min process. Allting är verkligen som en enda berg- och dalbana just nu. Men jag vet att det är en naturlighet.

Jag funderar så mycket varje dag, och jag har verkligen kommit på mig själv att jag tänker ”takar som jag tidigare aldrig funderat över”

Man behöver inte alltid känna sig stark eller vara alla till lags där ute. Vad vinner vi på det? Är jag stark för min egen skull? Eller för andras? Är det nedvärderande och pinsamt att vara svag? Vad förknippas med ordet svag?

Enligt mig handlar inte stark om att ena dagen vara en hjältinna och må prima, medans andra dagen är ett ”fördallodatum”

Jag tror att styrka handlar om att våga acceptera sina snedsteg och framför allt acceptera sig själv och sina känslor.

Allting vi vill vara och bli, hälsa, tjäna, hur vi vill se ut rent fysiskt finns där ute. Allting som vi kan drömma om kan bli verklighet. Jag har aldrig haft en riktig tro på gud eller jesus. Jag är väldigt öppen för det mesta, och vi lever lika annorlunda som vi ser ut. Ingen annan är lik den andra. Det jag tror på är att vi har hjälpare runt omkring oss för ett extra stöd. Att vi har någon som påverkar våra beslut, jag tror/vet likaså på att allt vi tänker och sänder ut påverkar vårat liv att leva. Vi är som magneter, vi drar till oss så oerhört mycket. Mår jag dåligt en dag, bara sänder ut den typ utav energi till min omgivning så kommer det bara tillbaka till mig i ungefär samma eländiga form. Men vi skainte bli förskräckta och tänka att mår jag nu dåligt, får jag ett ”dåligt” liv då? känslor är A&O. Har vi inte dem är vi förmodeligen heller inte friska.

Vi kan påverka så mycket där ute som vi inte tänker på. Att bara gå runt och se ner på sig själv och tycka att man är otillräcklig är så fel. Du duger precis som du är. Vi alla människor är färgade annars skulle vi inte synas. Alla är så vackra på sitt sätt, ser man från hjärtat så kan man inte känna hat inom sig.

Människor som ständigt ser hat mot sina medmänniskor försjuknas i sin egen bitterhet. ”Förlåt dina ovänner och gå vidare.”

”Man kan inte älska alla, du behöver inte älska alla, alla behöver inte älska dig”

Se inget ont, hör inget ont, säg inget ont.

Kärlek till er! 

Life

Standard

Kommentera

