BEAUTIFUL, NEWS, PASSION, SUMMER

Holiday . . . ♥

Äntligen torsdag! Och som jag har väntat. Det ska bli så otroligt skönt att få åka bort nu ett par dagar. Lägga allt åt sidan och bara få koppla av. Men nu ska jag ta mig ett lång bad, in-packning, ansikts mask efter en snabb PW. 

Eftersom jag älskar allt som har med skönhet och göra tänkte jag vara så pass gullig och slänga ut mina bästa hud och hår tips till er Som gör en otrolig skillnad. Och faktiskt rekommenderar jag natur preparat. Helst hemma gjort. Det fungerar alltid bäst.

Jag har dyra krämer hemma för hundra tals kronor, men faktiskt dem gör inte mindre skillnad än naturens ”enkla medel”

Om du lätt får torrt hår på sommaren? Då är vi två isåfall. Håret utsätts väldigt lätt för uttorkning framför allt under sommaren. 

För att skydda håret och bevara glansen och fuktigheten använder du solsyddsfaktor i håret innan solning och virar in det i en enkel knut. Det skyddar nämligen håret ifrån slitage. 

Ansiktet: Blir du lätt solbränd? trött hy? matt? 

Blanda honung, äggula, citron, och lite lime. Använd som en ansiktsmask i ca 10-15 minuter. Det låter kanske inte så fräsht men jag känner många som kallar denna för dunder kuren och gör en otroligt skillnad för din hy. 

Använd inte för mycket Make-up under dagtid på sommaren, utan sats istället mera på en bra dag creme som är anpassad för din hy. Och sats även på ett färgstarkt läppglas och en bra brun- utan – sol. Själv rekommenderar jag Lancome.

Men orkar du knappt sminka dig på morgonen? Satsa på ett klarrött läppstift eller ett rosa cremerouge. De klara färgerna kommer dra uppmärksamheten från ditt osminkade ansikte och göra att du ser pigg och fräsch ut i alla fall.

Och vill du att din hår in-packning ska göra ännu mera nytta, så skölj en handduk under ljummet vatten och vira sedan in håret för ett ännu bättre resultat. 

 ♥

Och nu blir det ett bad för min del, rosor och lime gör huden mjuk och len.

 ♥

Standard

Kommentera

