2012, Autumn, NEWS, PHOTOGRAPHY, THE MEANING OF LIFE, THIS IS ME, Victoria Clarincé, VICTORIAS THOUGHTS

Oh Lord . . . ♥

Okej, jag tänker inte sitta här och skapa något sorts medlidande eller ”tycka synd om mig” klubben. Eftersom jag absolut inte gör det.

Många vet där ute att min far avled hastigt i hjärntumör. Så. End.

Det är definitivt det värsta jag någonsin gått igenom och är fortfarande, döden och födseln är någonting självklart för oss alla, hur mycket vi än vill fly ifrån döden så går det inte, det säger sig självt.

Efter min pappas död har mycket gått väldigt bra då han är med mig och min familj på heltid, och annat mindre bra. Ibland vill man bara försvinna ifrån världen och aldrig mer komma tillbaka, men samtidigt så vet jag att pappa vill se mig och min familj lyckas…… Minnen, funderingar….. Följer med mig dagligen. Saker man gjorde för varandra, saker som man kunde gjort bättre. Men ingen människa är felfri. Och är man det? Oj, då har du inte utvecklats mycket.

Någonting (sorry) som kan irritera mig fullkomligt är människor som påstår sig vara fördomsfria, att man aldrig ska döma människan, älska varandra för den man är, vad jag vill komma till på denna punkten är varför står man för detta när dubbelmoralen bidrar?

Någonting som vi är bättre på är att döma oss själva. Att säga till sin bästa vän att du är ful, otillräcklig, vidrig, äcklig, dålig är en självklarhet att vi inte gör. Men varför är vi då så elaka mot oss själva? Känner ni igen er?

Någonting som har givit mig en nya klar syn är att min älskade far finns hos mig och min familj varje dag, fast inte fysiskt.  Jag tror på ett liv efter döden, absolut! varför inte? ge mig en anledning varför vi föds, jobbar häcken av oss i 70 år sedan trillar av pinnen helt utan mening ? ……   

Med detta sagt, Ni är aldrig ensamma.

Standard

Kommentera

